Vad tycker Sverige? Valsajten Intelections visste

Lagom till riksdagsvalet hösten 2014 lanserades en valsajt som gav en djupare analys av detaljerade opinionssiffror än vad som fick plats i medierna. Intelections och kampanjen var ett samarbete mellan Tv4, Qlik, Novus och Saplo som speglade valtemperaturen dagligen fram till valet. PR-byrån Angselius Rönn och Qlik utformade och drev PR-arbetet. På valsajten presenterades olika undersökningar med möjligheten att göra egna analyser utifrån variabler som kön och ålder. Där hittade man även sammanställning som Qlik gjort av valresultatet sedan 1994 och som var nedbrytningsbar. Dessutom presenteras en Twitteranalys, framtagen av Saplo, som gav en bild av hur den politiska debatten på mikrobloggen gick. I valappen Intelection hittade politiskt intresserade även intervjuer och analyser av Tv4s expertkommentatorer, Anders Pihlblad och Torbjörn Sjöstrand, vd på Novus. Kampanjresultat Intelection visades och diskuterades I augusti och halva september i Tv4s nyhetsmorgon. Tv4.se producerade artiklar och videoklipp.

Vill du veta mer?

Kontakta oss om du vill diskutera hur vi kan hjälpa er organisation!