PR- och rekryteringskampanj – bli rik på rätt person

Gasellföretaget som behövde attrahera mjukvarutvecklare. Som ett av Sveriges snabbast växande bolag behövde IT-företaget anställa vassa utvecklare över hela Sverige. Konkurrensen om kompetenta och engagerade medarbetare blir allt tuffare på arbetsmarknaden. Företag måste ha en tydlig strategi för hur de kan locka till sig de bästa medarbetarna och behålla dem.

Ett starkt arbetsgivarvarumärke, eller Employer Brand, handlar om att skapa positiva och tydliga associationer till företaget. Att vara det bästa valet för existerande och blivande medarbetare.

Angselius Rönn bistod med strategi och de olika stegen i processen med att bygga ett starkt arbetsgivarvarumärke. Konkret arbetade vi fram en varumärkesposition om vad bolaget står för och vad som skiljer bolaget från deras konkurrenter och vilka värden bolaget och dess anställda genererar.

För att skapa uppmärksamhet kring bolaget och tydliggöra erbjudandet inledde vi en rekryteringskampanj "Tjäna 1,2 miljoner - bli rik på att känna rätt personer”. Företaget erbjöd 40 000 kronor i hittelön till dem som kommer med ett tips som leder till anställning.

Resultat

Kampanjen uppmärksammades bland annat i Dagens Industri, SVT och Sveriges Radio och har lett till hundratals ansökningar så här långt.

Förutom en mycket lyckad rekryteringskampanj har Consid ökat sin share of voice i media med närmare 700 procent under 10 månader.

Vill du veta mer?

Kontakta oss om du vill diskutera hur vi kan hjälpa er organisation!