Angselius Rönn är DriveNows nya PR-byrå – och inför bildelning för tjänsteresor
måndag, oktober 24, 2016 - 15:46

DriveNow, bildelningstjänsten från BMW och Sixt, väljer Angselius Rönn som ny PR-byrå. I samband med det nya samarbete väljer Angselius Rönn DriveNow för sina tjänsteresor i Stockholm samt andra städer där tjänsten finns, såsom München, Berlin eller London.

DriveNow lanserades i Stockholm för nästan ett år sedan. I Sverige använder nu minst 70 000 personer bildelning och marknaden förväntas växa med 30 % per år, enligt siffror från Trafikanalys. Användarna är unga, medelåldern är ungefär 30 år.

− Vi tror på våra kunders idéer och därför kändes det bara naturligt att själva använda oss av DriveNow. Trafiken i våra städer och infrastrukturen måste förändras för att klara framtidens utmaningar och klimatförändringen. Självklart vill vi vara en del av denna utveckling, säger Marie Angselius, kundansvarig hos Angselius Rönn.

− Angselius Rönn är byrån som står bakom Airbnbs kommunikationsstrategi och PR-arbete i Sverige. Deras expertis inom delningsekonomin och kreativa idéer gjorde det till ett lätt val för oss, säger Fredrik Ellsäter, vd på DriveNow.

I kundteamet ingår Marie Angselius, Marie Slorach och Tabea Kemna. 

Vill du veta mer?

Kontakta oss om du vill diskutera hur vi kan hjälpa er organisation!